szombat, június 07, 2008

Újra itt. Na elmesélem, hogy XP-installra képtelen zsírúj HP noti után megszívtam a NAS-sal is. Szóval rendeltem az EuroOne-tól egy D-Link DNS-313 NAS-t is intézeti használatra, hogy biztos szobába bezárva oda lehessen archiválni a nagy méretű cuccainkat, (nem, nem MeMo muffos képeit :P) különösképpen a lassan több tucat gigára rúgó térképes vacakjainkat. Le is szállították. Itt jelzem halkan, hogy 5 tételt még mindig nem sikerült valamiért - ha nincs ez az elbaszott közbeszerzés, az Alphanettől már előbb megjött volna, de legrosszabb esetben is lemegyek két sarokkal odébb az Aqua-ba és megveszem, oszt jónapot. Anyway, így is meglepően gyorsan megjött, mellétámasztva az 500 gigás Samsung vinyó. Összedugtam, aztán táskába vele és haza, mondván bent úgysincs időm éleszteni meg bohóckodni vele, majd itthon hétvégén. Gondoltam én. Ámde nem. Merthogy, mint utólag kiderült, Samsung vinyó egyáltalán nincs a D-Link kompatibilitási listáján. 80 gigás WD és 1 terás Hitachi között lehet minden. Kivéve Samsung. Szóval megint úgy jártam, hogy papiron azt kaptam, amit kértem (NAS+HDD) csak éppen együtt nem működik, és erre persze nem figyeltek. Most ezt is nekem kellene kibogarászni? Nézzem meg rendelési szám meg gyári szám szerint, hogy mit rendelek? Vagy mi? Mert ez íg annyi, hogy effektíve semmit nem csinálnak - megveszik ugyanabban a nagykerben, ahol én is megvenném, rányomják a MKGI-s pöcsétét, aztánmajd eccercsak kiszállítják. A Tibi persze igyelszik, vele nincs is bajom, mert készséges és pikkpakk megoldja - de EuroOne nem képes arra, hogy rögtön működő cumót szállítson... ? :-/ Nyaff.

Persze lehet, hogy én csesztem el valamit és akkor ez az egész fenti nem érvényes. :-)

Ja a másik, hogy úgyis kezdek már a D-Linkről leszokni, inkább Linksys cumókat (ja, azt az AP-t se szállította le az EuroOne...) veszek hálózati alkalmazásokhoz.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nálunk fut egy DNS-323 (ez két diszkes) és bezony 2db 500GB Samsung vinyó van benne. Az alábbi link sem írja azt, hogy nem megy vele, csak nem tesztelték:

http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=2399&question=DNS-323

Névtelen írta...

Ja és még egy fontos dolog: a telepítés sorrendje a következő:
"
- CD-t elindít
- DNS-313ba HDD bele
- DNS-313 LAN-on csatlakoztatva (nem USB!)
- Telepitő futtatása a CD-n
- telepitő megtalálja az eszközt/formázza/stb.
utána lehet használni LAN-on és USB-n is"

Zak írta...

Ehhe... hát akkor megpróbálom másik PC-n is... végülis sajna mindig benne van a lehetőség, hogy én cseszek el valamit. :(

Zak írta...

Nah úgy tűnik megy. Nem mondom el, mi volt a hiba, mert körberöhögtök, annyira triviális. Legyen elég 1 szó: firewall. áááááááááááááááááááá tököndöföm magamat.... :)