hétfő, június 16, 2008

E1400

Újra itt. Nakérem, ma végre teszteljettem az Intel Celeron E1400 procit. Bár jókat olvastam az E1200/1300/1400 sorozatról, túl nagy elvárásaim nem voltak, végülis ez csak egy 11 ezer forintos, 2 GHz-s, fél mega L2 cache Celeron - ez a legolcsóbb kétmagos proci-sorozat. E1300-at nem láttam eladót, az 1.6 GHz-es E1200-at 7-8 ezer forintért osztják. Mindenesetre szép gyorsan felállt a procival a gép, meglepően fürgének mutatkozott. A hozzá adott, vicces méretű ventillátort kihajítottam, helyette egy D935 proci régebben lecserélt rézmagos gyáriját kapta. Gondoltam, a 95 Wattra méretezett cucc csak elég lesz a 65 Wattos Celeronnak... ehhez képest olyan iszonyat lármát csapott, hogy teljesen elkeseredtem. Aztán persze sikerült 1200 köré beállítani a fordulatszámot, így elviselhetően csendes maradt és a tartós 100% terhelésen se melegedett a proci. Majd ha lesz pénzem (végre fizet valamelyik kintlevőségem), akkor azért veszek bele valami normális hűtőt. (Erre ácsingózok, Matyi gépében ilyen van, teljesen elégedett vagyok vele; és ha egyszer úgy adja a végzet, hogy procicsere, akkor egy komolyabbat is ki tud majd szolgálni. Nade ez odébb van.... )

Nyilván az eddigiekből nem lehet túl sok komoly következtetést levonni, így indítottam szintetikus teszteket. Everest Ultimate 3.0 "CPU Queen" benchmarkját szoktam futtatni minden gépen, magamnak kb. ezzel lövöm úgy sacc / kb. a proci teljesítményét. Na hát leesett az állam... 3700-as index körüli eredményt hozott ki. :-O Nem akarván elhinni, lefuttattam az Everest összes szintetikus tesztjét, ugyanez a kategória. Továbbra sem hittem el, elkezdtem utánaolvasni, de minden tesztben ugyanezt olvastam: éppencsak valamivel gyengébben teljesít, mint az irodai E6420 procis gépem. Ez azért nemsemmi egy igen olcsó, belépőkategóriás Celeron processzortól... 2.4 gigahertzen, tehát 20%-al túlhajtva teljesen hiba nélkül működött, 4450-es indexet produkálva a Lavalys-os tesztben. Csak az északi meg déli híd kezdett már melegedni kellemtlenül, így visszavettem az eredeti 2.0 GHz sebességre - elég az nekem. Eddig teljesen elégedett vagyok vele. :-)

Bontott dobozban találtam neki csak helyet, egy régi P-III- 550 helyére került be. Majd ha lesz pénzem (höhöhö), akkor persze veszek egy normális házat, de addig ez az öreg is megteszi... (persze hogy nem veszek, ki az a marha, aki 15 ezer forintot kiad egy táp nélküli házért... :) majd egy 5e körülit, amibe befér hátul 120mm venti...)

Ilyenvolt-ilyenlett:

Nincsenek megjegyzések: