péntek, október 10, 2008

Szíriusz kapitány és az emberke - negyedik nap

Ezen a napon - hétfő volt - nem történt semmi említésre méltó esemény. Nem
riasztotta a holdlakókat sem repülő fényjelenség, sem pörkölő forróság. A
Négyek Tanácsának tagjai délelőtt iskolában voltak, délután minifurgonon
kupolavárosból kupolavárosba utaztak, becirkálták a fél Hold Államot,
ugyancsak nyitva tartották a szemüket, de sehol semmi gyanúsat nem
észleltek. A megelőző napok izgalmaihoz képest unalmasán csendes volt
minden. Liuna a plasztikinóba vágyakozott, videfonon beszervezte Bercit és
Pintont, de Pierre-t sehol sem találta…
Mert Pierre fenn ült ötszáz méter magasan, a 27-es kupolaváros
kilátóharangjában, süttette meztelen hátát az azúrkék acélüveggel
megszelídített +30 fokos napsugárral. Csend volt, nyugalom és békesség…
Egyszer csak hallja, hogy nyikorog a kosárlift acélkábele, valaki jön.
Fortissimo verte szét a némaságot. Berci és Pinton diadalüvöltése:
- Huj! Huj!… Megvan! Megtaláltuk!
Nyomukban a kacagó Liuna és a csaholó Csibész.
- Mit kuksolsz itt, vezérem? Ábrándozol, ábrándozol? Talán szerelmes
vagy?
- Vau! Vau!
- Hallod? Csibész is ezt kérdezi!
Pierre dacosan válaszolt:
- Nem vagyok szerelmes. Nem szoktam szerelmes lenni.
- Elég baj az nekem! Jaj! Jaj! - bolondozott a lány. Pierre gorombán
ráförmedt:
- Ne kezdd el újra! Ezerszer megmondtam, vedd tudomásul végre, hogy
nem vagyok beléd szerelmes, és ha felnövök, nem veszlek el feleségül!
Csengettyűfutam volt Liuna nevetése.
- Jó, Jó! Fel ne robbanj!… Tudomásul vettem. Majd feleségül vesz valaki
más.*
[*Liuna Steff és Pierre Renard 2490. május 30-án kötött házasságot.]
Pinton türelmetlenkedett.
- Butaságokat beszéltek! Szerelem… szerelem… Itt most más a téma! A
mozi!
- Azám! A plasztikinóba készülünk! Jössz-e velünk, Jegenye?
Ezt Kocsis Berci kérdezte.
- Mit játszanak? - érdeklődött Pierre.
- A Gyilkos fogkefét. Krimiparódia. Sokat lehet nevetni.
- Hánykor kezdődik?
- Sol-292-kor.
- Addig még kerek két óránk van… Jó, megyek én is. De előbb üljetek le.
A Négyek Tanácsa röpgyűlést tart Számot adtok a mai megfigyelésekről.
- Éljen! Éljen! - lelkesedett Pinton.
- Te mit éljenzel?
- Szeretem a röpgyűlést. Mindenki elmondhatja a magáét. - Van
mondanivalód?
- De van ám! Érdekes! Ma történt!
- Akkor kezdd el!
Pinton tiltakozott:
- Dehogy kezdem! Majd a röpgyűlésen! Előbb az elnök üdvözölje a
megjelenteket, azután kérjen fel szólásra.
- Ha neki ez kell… Pierre, üdvözöld! - mondta Liuna.
- Rendben… Kedves tagtársak! Üdvözlöm a megjelenteket. Rendkívüli
röpgyűlésünket megnyitom. Pinton Casteiro tagtársat illeti a szó.
- Nagyszerű! Így már más!… Bejelentem a tisztelt tagságnak, hogy ma
szomorú hírt hallottam. A 3-as számú Hold Általános Iskola harmadik
osztályában, azaz az én osztályomban…
Berci közbekiabál:
- Ne csigázd a kíváncsiságunkat! Mi volt az a hír? Mondd már!
- Hiszen mondom… Tudjátok, hogy volt egy jóbarátom, osztálytársam,
nagyon kedves kislány, Yudi Hásim…
Liuna természetesen tudta, kiről van szó.
- Akinek a papája, Aziz Hásim édesapám ételgyárában főszakács, a
melegkonyha vezetője, édesanyja, a kövér Leila cukrásznő a tésztaüzemben…
Ismerem őket. Törökországból származnak. A kis Yudi valóban kedves és
csinos. Mi történt vele? Miért mondtad, hogy jóbarátod volt? Csak nem érte
valami baleset?
- Nem! Nem!… Ma bejött az osztályfőnöknő, és azt mondta: "Gyerekek,
az igazgató bácsi részére csőpostán érkezett egy levél…"
Berci okoskodva megjegyezte:
- Mi az, hogy csőpostán? A Holdon nincs csőposta! Csak az ételgyár
termékei, a reggelik, ebédek és vacsorák érkeznek csővezetéken!
Pinton erősködött:
- Márpedig a tanár néni azt mondta: "…csőpostán érkezett egy levél.
Felolvasom. »Tisztelt igazgató úr! Bejelentem, hogy kislányom, Yudi Hásim,
aki az ön vezetése alatt álló iskola növendéke, nagyszüleihez a Földre
költözött. Ott folytatja tanulmányait. Aziz Hásim.«"
Berci megnyugodott.
- Így mindjárt más! Ez a levél érkezhetett csőpostán, vagyis az ételgyár
csővezetékén. De mondd tovább!
- Nincs tovább. Yudi kimaradt. Ma már nem is jött iskolába.
Pierre rosszallón megállapította:
- Hát ez nem valami falrengető hír. És az égvilágon semmi köze a
titokzatos erő föltételezett újabb jelentkezéséhez. Pinton tagtárs! Máskor
gondolja meg jobban, mit hoz az értekezlet elé!

Nincsenek megjegyzések: