péntek, április 06, 2007

Rákóczi út, v7

Néhány fotó a Rákóczi útról. A második emeleti, jobb oldali erkélyrôl készültek a Finepix S9500-al. Az Astoria irányába nézve ez a kép fogad. Kollégával azon nevetgéltünk, hogy nem kell helyet bérelnünk a Fidesz-nagygyûléseken, prímán belátható minden, és a vérmesebb lelkületû tüntetôk se nagyon tudnak ilyen magasan Molotov-koktéllal megdobálni. Persze kérdés, hogy a könnygáz mennyire érzôdik itt fent. ;-) De majd kitapasztaljuk, attól tartok....



Sajnos a Kipszer plakátja még mindig itt zavarja az összképet, pedig már rég el kellett volna tûnnie, mivel elvileg a hónap 2. napjától miénk az épület. Persze gondolom, ha valaki március 31.-én levette volna, az összes Kipszeres fônök itt hisztizne, hogy miért került le még márciusban. :) Na mindegy, ha nem szedik le, majd lekapom én. ;-)

Blaha Lujza tér felé nézve. A Volksbank épülete áll mellettünk, eléggé leromlott állapotban, de még így is nagyon-nagyon impozán látvány. Hála istennek ennek a felújítása is elkezdôdött, ôszre igen szép lehet a homlokzata. Nem értek hozzá, nekem oan historízáló-reneszánsz-velencei stílusú keveréknek tûnik. Egy ilyen erkélyre könnyû odaképzelni Giacondát színpompás selyembe öltözve vagy egy velencei dózsét drága bársonyruhában.


A harmadik emeleti erkély közelrôl.


Forgács Józsi említette, hogy a ház vízköpôi (gargoyle) ugyanolyanok, mint a párizsi Notre Dame tetején levôk. Nem értek ehhez sem :-( a Notre Dame-ban meg jó 15 éve jártam, fene se emlékszik ilyen részletekre... :-( Mindenesetre utánanéztem, kerestem fotókat és ha azonost nem is, de hasonlót találtam valóban. Ezzel együtt látványos és nagyon egyéni megoldás, díszére válik a háznak. A Volksbank se érdemli meg ezt a szép épületet. :-)

Nincsenek megjegyzések: