vasárnap, december 17, 2006

Kutya/macska

Szokásos :-) nézelôdés közben találtam fotót Bundás kutyáról. Amikor hozzánk került, 2002 karácsonya elôtt, még jó sok fotó készült róla, de nagyobb korában már alig-alig. Persze sajnálom, hogy munkahelyet kellett váltania (remélem jó sora van azóta is), de a szûk helyén, kevés mozgáslehetôséggel és a gyakori ugatással folyton felriasztva az akkor még baba Zsigát nem volt jó se neki, se nekünk. Lelkifurdim volt amiatt, ha megszidtam; ha pedig hagytam ugatni, akkor meg a gyerekek és szomszédok zavarása miatt. Ja szomszédék, bár Bundást magát szerették, nem örültek az állattartásnak, mert mindig a termelt kutyagumira láttak rá...

Most nagy szükség lenne pedig Bundásra, mert (macskakedvelôk innentôl ne olvassák tovább) ezek a büdös macskák egyre jobban elszemtelenednek. Ide járnak a
virágosba meg a garázshoz piss/kakk, ami nincs lebetonozva és találnak homokot. Tavasszal milyen érzés már, amikor gyönyörködsz az éppen kikelt tulipánokban és mit látsz a tövükben? Félig elkapart macskaß@rt. Ha nincs letakarva a gyerekek homokozója, akkor oda mennek. Ha le van fedve, akkor máshova - valamelyik alkalommal szegény Mohos Évi járt rosszul, neki a bejárati ajtó elött hagyott cipôjét találta meg valamelyik dög. Háromszori mosógépes mosás után is bûzlött. Egy idô után elvesztettem a türelmemet és mivel a "Sicc! anyád!!!"-ra nem hallgatnak, még ha ordítva mondom se; már egy ideje felszólítás nélkül hátsó combon lövöm, amikor a kertben meglátom valamelyiket. Persze nem lesz semmi baja, relatíve gyenge a puskám és lapos fejü lövedéket használok, a szôre és hátsó comb izmai felfogják az ütést. Ugrik helybôl egy métert felfele, aztán egy-két hétig nem látom. Jön helyette másik... :-/ Amikor ideköltöztünk, ugyanez volt a szitu a kóbor kutyákkal (azóta eltûntek), rengeteg utcán hagyott kukát felborítottak és szétszórták a tartalmukat. Persze Janzerék macskájára még véletlenül sem merek lôni :-) azt valaki pár éve úgy meglôtte, hogy állatorvoshoz kellett vinni és mivel a ház-soron csak nekem van légpuskám, a zisten se mosta le rólam, hogy én voltam. Pedig nem én, gondolom a Baba lovacska gazdájához ment csibét lopni, oszt' az az ember nem sokat vacakol. Most délelött pont ott verkedett két ilyen nyávogó dög, ahol a fotón Bundás ül. Ejj, ha itt lenne, a közelébe nem mernétek jönni a háznak, nemhogy folyton lármázni...

Nincsenek megjegyzések: