Sötétben jöttünk hazafelé az M3-ason, rengetegen használtak ködlámpát. Az elsôk használatán már nem is bosszankodok, úgyse nézek bele közvetlenül a másik lámpájába, de a hátsók nagyon zavarnak... Egyszerûen oda sem bírok nézni az elôttem haladóra, annyira vakít. A fotonágyúitól nem veszem észre a lámpái által adott fény esetleges intenzitásváltozását - mármint nem látni a ködlámpa fényétôl, hogy fékez az az ember ottan, csessze meg, nem ég a féklámpája, mivan? áááááááá anyám, wazze lassul és nem ég a féklámpája!!! jademégis, csak nem látszottk a ködlámpától. Aztán csodálkozik, ha belécsattantam. Én meg ha megúszom, akkor is agyvérzést kapok az idiótájától. Ja, hogy így észrevenni a ködben (látótávolság normális, mondjuk 500 méter) már 700 méterrôl? Hmmm. Lehet. Ha akkora köd van, hogy 30-40 méterrôl nem veszem észre az elôttem levôt közönséges világítással, akkor meg úgyse merek annyira gyorsan menni, hogy 30 méter féktáv + reakcióidô legyen a távolságom tôle. De legyen, ilyen sûrû ködben elfogadom, én is bekapcsolom, nem tudhatom, nem jön e egy állat 200-al a sûrû ködben, az meg vegyen má' észre plusz 20 méterrel elöbb. Nade fél kilométerrôl? Amikor mindenki 90 és 130 között közlekedik? Még egy padlógázzal hajtott Diabloval is meg lehet állni ekkora távon, sôt egy rövid B737-essel is.
Mintha be lenne programozva a droidok agya, hogyaszongya: IF "köd" THEN "háccsóködlámpa". A "köd" változó bármilyen értéket felvehet, a bekapcsolási hiszterézis csúcsa az olyan 5 km látótáv körül van. Vagy csak élvezik, hogy milyen sok frankó nyomogatható bizgentyût adtak a kocsijukhoz? Vagy megmutatják asszonynak, hogy hátul is ojjan kúvafényesen világít a kocsi, hogy egy A380 is leszállófénynek használhatja? Lássa minden utána jövô paraszt, hogy ottan ô megy a ködlámpás kocsijával? Vagy "köd van" és hát ô megtesz mindent a biztonságért és lámpázik? Esetleg NEM TUDJA, hogy mi a búbánatos tapírherét tesz az a kapcsoló, amirôl azt olvasta a "manual"-ban, hogy "ködben nyomjuk meg"? Egyáltalán, mi a túróért sz@rj@ le a többi közlekedôt? (Tudom, tudom: mert úgy érzi, hogy a.) nagy ember, megteheti b.) leszarva érzi magát és akkor már ô is így tesz.)
Gondolkodám így felebarátaimról, az autósokról.
Mígnem Pesthez közeledve AKA Rt. világítós tábláin mit látok? "Használja a hátsó ködlámpát!" Még angolul is, nehogy a véletlenül nálunk járó külföldi kimaradjon a buliból. "Use fog lights!" Ami ugyebár azt jelenti, hogy aki külföldiül olvassa, az használja (nem megengedés! felszólítás!) az elsô ködlámpáit is. Egy dolog sántított az egészben - a másfél-két kilométer látótávolság. Oké, ha valaki default hülye és hajlamos hülyeséget csinálni, de erre még ráerôsíteni azzal, hogy szándékosan balesetveszélyes helyzetet teremt pont az út üzemeltetôje...? Vagy csak ôk sem gondolkodnak? Mi értelme annak, ha Pesten köd van, akkor Gyöngyösnél is kiírja a hülyeségeket? Amúgy is imádom a tábláikat, rengeteg hasznos információt adnak. "Kösse be az övet" meg "Tartson megfelelô követési távolságot!" és "Vezessen óvatosan". Mást még nem láttam rajtuk, hômérsékletre vagy óra-percre sem emlékszem. Gondolom, ingyen kapták a táblákat, nem kellett pár tízmilliót kifizetniük rájuk, merthogy értelmetlenségre biztosan nem adtak ki oly rengeteg pénzt.
Nem kellene csodálkoznom? Ennyire naív lennék....?
Nyaff.
5 megjegyzés:
Szerintem kend mindenben csak a rosszat látja.
Igazad lehet... :(
Hát a bekapcsolt köd zárlámpában nem sok minden jó van.
Pár száz km -el arrébb nyugatra ezt a vitust keményen bűntetik.
Az fejekben van olyankor köd :D
Én szeretem megelőzni, és felvillantani a hátsó ködzárat 2db 21W és a két féklámpát is hozzá, szokott hatni.
Ha meg ilyen mögött közlekedek akkor refi 2db 100W és az első ködlámpáim villogtatása, ez is be szokott jönni. :D
ugyanmár, az sokkal "jobb", hogyha az a kaccsoló nem egy relét húz be, hanem fixen működik, és másnap is vígan világít fényes nappal.
Megjegyzés küldése