szombat, november 11, 2006

Colt

Túllépte a Colt a 20 ezer kilométert. Mivel minden tankolást Excel-táblába szoktam írni, többé-kevésbé naprakészen lehet tudni, mit fogyasztott a kocsi. Bemásolom a fogyasztási táblázat elejét, ahol a lényeges adatok vannak. Bár nem teljesen pontos a kalkuláció, mert az utolsó tankolás adatával nem számol, mégis ekkora megtett távolságon már nem szignifikáns a hiba, tehát nagyon kis eltéréssel (0.1 literen belül saccolom az átlag hibáját) a valós fogyi-átlag látszik. Márpedig ez magas... :( 7.3-as egy 970 kilós, változó szelepvezérlésû 1.3 kisautótól az bizony sok. Még csak nem is rövid távokat megy, Zsuzsi naponta minimum 40 kilométert használja, az egyenként 10 kilométeres menetekben bôven bemelegszik a kocsi. Amikor én jártam vele dolgozni, nekem 22 km egy út, és akkor még nem is néztem a hosszú vidéki utakat. Igaz, a Kecskemétre jövet-menet mért 5.7 literes átlag jó, a Horvátország oda-vissza teljes terhelés (5 fô+tetôbox+klíma) 6.8 átlag is korrekt érték, de lerontja a néha városi dugóban eltöltött 9+ literes átlag. Meg az autópálya, pedig 140 felett ritkán megy az autó. Na jó, volt egy-két egyedi eset, pölö amikor Nyékre menet stabil 180 körül letúrtam az útról 3.0 V6 Saratogát. :) Szóval összességében sok a fogyi, nem vagyok elégedett. Egy ilyen kisautótól 7 alatti átlagot várnék el hosszú távon.

Nincsenek megjegyzések: