vasárnap, október 15, 2006

Zene

Megint zenét hallgatok. Divna Ljubojevic egyszerûen megunhatatlan. Nem is tudom, hányadszor hallgatom, de még mindig lenyûgöz. Annyira tiszta hangja van, nem is tudom, kit tudnék mellette említeni. Kapásból csak Miriam Stockley ugrik be, bár ô egy árnyalatnyival karcosabban énekel. Kicsit furi, tudathasadásos, hogy ennyire szeretem, mert nagyon távol áll tôlem a vallásosság, pláne a katolicizmus - ô pedig igazán egy régi görög liturgiát, az "Agni parthene" címût ad elô úgy, olyan érzékenységgel, ami utánozhatatlan. Hallottam ugyanezt a Valaam kolstor szerzeteseinek elôadásában, akik szerintem a világ legjobb ortodox férfikórusa - de a közelébe se jönnek divna Ljubojevicnek. Végre megtaláltam a szövegét is görögül, de nagyon megkopott a tudásom, nem bírom folyékonyan olvasni.... :(

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Divnát én is felfedeztem egy orosz honlapon keresztül. Szerintem kettőnkön kívül nem sokan tudnak róla.