szerda, április 15, 2009

Újra itt. Jövök este hazafele, a kistarcsai benzinkútnál mellett hagytam a kocsit reggel. Csak a sarokig vagy a HÉV-megállóig megyek általában, mer' arra fussa, ippencsak. Manchmal. Érzem ám, hogy büdi van, gázolajszag. OK, az enyim benzines, nem tőlem van, semmit nem látok. Úgyis tankolnom kell, világít tegnap óta a sárga jel; átgurulok ÖMV-hez, de már gyanús is lett rögtön, hogy mindenütt szétszórt homok, csak a legszélső sor üzemel, a többi lezárva és nedves a talaj, a kutas gyerek söpörget valami folyadékot a csatornába. Kiszállok - csúszik viacolor, mint a jég. Tankoltam - nem ezerér' mert az ciki, akkor már ezerötéér' - ugye megmondta a céges Gazdaságis Isten, hogy túl vagyok fizetve. Kérdém a pénztáros muffot, hogy mivan? elvitte valami user bőgázzal a csövet? Mondja, hogy nem, csak valahogy eldurrant és kiömölött a gázolaj. Kicsit macerás volt elzárni, úgyhogy elment vagy 70 ezer liter. Hoppá. Állam leeseik. Az van vagy 17-18 millió forint. Fizetek, gépjárműre pattanok és elfele - mit látok? Pénztáros muff jön ki a bodegából, elsétál másfél méter és rágyújt. Ööööö... bőgázt adtam és huss. Visszanéztem egy kilométer múlva, de nem láttam füstöt meg robbanás se volt, úgyhogy megúszta. Érdekes, önbizalommal és némi naivitással teli állatfaj az ember.

Nincsenek megjegyzések: