Újra itt. Kezdek magamhoz térni a töltöttkáposzta-mámorból és már nem csak olvasni tudok, írni is kicsinyt. Gyorsan tolok pár képet meg egy linket. Emlékszem, a rendszerváltás után pár alkalommal lehetett belvárosi metrómegállókban látni (egészen lent, ahol a metrók futnak) egy-két kiállított autót. Nem értettem, hogy kerültek oda - nyilván nem a mozgólépcsőn cűgölték le egyben és az sem tűnt életszerűnek, hogy lent, darabokból rakták össze a szakik. Akkoriban valahogy évekig nem kerültem el az Őrs vezér terére, nem tudtam, hogy ottanra mán kibújik a metró a földbül. A személyautók saját erőből rá tudnak gördülni a direkt e célra való nyitott tehervagonra, a célállomáson meg szépen lesétál. Nálunk, a metróban így volt. Másutt, ahol alagút nem bújik ki és szűk a lik, a fiúk pedig a bányában dolgoznak és mégiscsak köll a kocsi - na, ott másként van. :-)
Egyszerű, nem? :-) Szerintem tovább tartott nekik kitalálni, hogyan kerüljön le a kocsi, mint spaniferekkel ráfogatni az összekötő rácsokra, ráhurkolni a hátsó tengelyre a spárgákat, oszt' haddmenjen. "Meglepő" módon nem 'nóvaja mogyel', hanem egy régi, bevált UAZ 469, a keleti blokk igáslova. Nem tudok más szót használni rá, bármennyire is utálom a totalcar által divatba hozott "instant get" kifejezést, de ez... instant get. :-) A német UAZ-díler katalógusa itt (5.5 mega .pdf). Átnyálazva az tűnt fel, hogy egy 2.7 literes benzines üzemanyagtemetővel lehet csak rendelni az össze karosszériaváltozatot, ez pedig nem annyira az üzelti siker záloga Európában. Ruszkiknál nyilván ez a jó, mert ott relatív óccsó a nafta (~140 Ft, akárcsak a jenkiknél - mondjuk az iráni vagy türkmén 15 foritos benyához képest nagyságrendileg több) és nem dermed meg a szibériai télben sem, mint a dízelüzemanyag. Furi, mert a gyártó honlapjából az derül ki, hogy gyártják egy jó kis lengyel Andoria dízellel (2.4-es, 86 LE ) is. Gondolom, nem egy vadul túltöltött darab :-) , márpedig akkor minden valószínűség szerint egy lomha, de agyonverhetetlen vas lehet. Nekem speciel csak ezzel kéne.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése