szombat, szeptember 15, 2007

Kilépés

Elértem az 1 millió kreditet a climateprediction.net projektben. :) És ezennel abba is hagyom... :( Jó ideje nem kapott új gép BOINC-klienset sem, a futók közül is csak páron hagytam meg a climatepredictiont. A boincsynergy statisztikája szerint nem is rossz eredmény még így sem: jelen pillanatban 275. helyen vagyok a globális ranglistán. Pártízezer észlelő között nem rossz eredmény, úgy gondolom, annak ellenére, hogy folyamatosan csúszom lefele (mármint itt is :P). Valahol persze sajnálom, de úgy látom, hogy nincs értelme tovább dolgoztatni a gépeket, a projekt lényegében elérte az eredményét, megszülettek a releváns eredmények a globális felmelegedés lehetséges értékeiről. Régebben írtam erről, újat nem tudnék mondani erről, kéremkapcsojjaki. :) Az einstein@home is komplexebb modelleket futtat, a kezdeti 5-6 órás megoldások helyébe 90 órásak (2 párhuzamos HT-task 3.2 GHz gépen) léptek, és ezek sem adnak információt, hogy mi a vér van éppen a projekt ereményeivel. Szó ami szó, hiába egyre kifinomultabbak a BOINC-kliensek, kezdek az egészből kiábrándulni kicsit. :(

A másik amit hááááááát abbahagyni nem fogok ugyan, de jóval kevesebbet észlelek a korábbiaknál, az az idokep.hu. A projekt tök jó és hétről-hétre egyre jobb, de egyre inkább nem látom értelmét a kézi észelésnek. A környékem tele van WS-automatákkal, egyszerűen nem érdemes vacakolnom beírogatással.
Van egy határvonal, amitől kezdve az újabb adatok már nem hordoznak releváns információt, viszont a feldolgozása, jelen esetben értelmezése, felfogása gondot okozhat, lelassíthat, megzavarhatja a felhasználót. Röviden mondva, több energiát visz az adat kibogarászása, mint amennyi az értéke .

Az isaszegi automata jórészt korrekt értékeket ad (bár szélsebességben nagyon különbőzik tőlem, de hát én domb tetjén lakom), a dunakeszi és a rákoskeresztúri szintúgy. A nemrég beindult csömöri szintén jó. Ez a WS cirka 4-6 kilométerre lehet tőlem légvonalban, a hőtérképre kiírt számok pedig saccolásom szerint 12-15 km szélesek lehetnek. Ergo még kettőnk adatait sem lehet elkülöníteni egymástól, nemhogy a számok által kitakart színezésbeli különbség érzékelhető lenne - ha van egyáltalán különbség ezen a nagyon kis távolságon belül. Légnyomástérkép dettó - nemhogy az izobárok, de a sok fehér színű numerikus érték sem látszik egymástól, így csak zavart és olvashatatlanságot okoznék, ha még én is bepötyögöm. Arról nem is beszélek, hogy a WS-1600 leolvasása és óránkénti kézi adatbevitele képtelenség, hogy bármilyen szinten konkurráljon (tudom, hogy egy "r" betűvel kellene, de ebben konzervatív vagyok, és csakazértse) a 23xx meg 3600 automaták 1-5 perc sűrűségű adatközlésével. WS-re nekem nincs pénzem, ha meg mégis lenne, akkor asszem nem is itt Szilason indítanám be a szolgáltatást, hanem kápolnásnyéki nagymamánál, a Velencei-tó északkeleti csücskében, esetleg egy barátomnál Pettenden vagy Martonvásáron. Abban a körzetben Sukorón van egy automata, de sokat hibázik és nem mindig online, szóval Nyéken inkább lenne értelme. Illetve hát spekuláltam azon is, hogy az egyetem talán venne egyet és ott elhelyezem - nade hova? Az Ajtósi Dürer soron még csakcsak meg tudtam volna oldani a nagy kertben és a B tetején vagy a kolesz toronyházának a tetején, de az Astoriánál hova rakjam? A szélmérőt-csapadékmérőt fel lehetne pakolni itt is a tetőre a kazánház fölé (erre ígéretem is van a műszakiaktól) de a hőmérőt hova a francba tenném...? Utcára nem lehet, mert tiszta kő és beton minden, a kis belső Trefort-kertben pedig egyrészt áll a levegő, másrészt olyan messze lenne a szélmérőtől, hogy kizárt mind a rádiós, mind a drótos kontakt.


Úgyhogy mint okafogyott feladatot, ezt a projektet is hanyagolom kissé; majd hétvégenként vagy különleges időjárási eseményekkor beészlelek egykettőt...

9 megjegyzés:

Zak írta...

Ahogy nézem az időképes Társalgóval kapcsolatos dolgokat meg beleolvasok a csetelésbe, asszem még pont időben és valós magyarázattal hátráltam ki az egészből... nem tetszik ez nekem.... nem jó irányba mennek a dolgok, srácok; remélem, ezek a kellemetlen döntések csak apróbb kényszerű kisiklások és hosszú távon bebizonyosodika döntések helyessége és OK lesz minden - én nem így látom most, de bízok ebben. Mindenesetre az emberek nem automaták, akik érzelmek nélkül teszik CSAK a dolgukat.... anno a lövészklubban a puskák mellet a pinák is elfértek, a Mitsu-klubban meg az autóbuziság mellett a kétéjszakás balatonparti bulik - és ennek van közösségteremtő/megtartó ereje. De hát ez not máj biznisz, az időjárás pedig read-only üzemmódban is végtelenül érdekes dolog. :)

Névtelen írta...

A'sszem csatlakozom hozzád. Erősen megcsömöröltem.Ezeknek a Skynet kell a Terminátorokkal, izé...Időjárásautomatákkal. Nem pofáznak csak méricskélnek ,3-5 percenként,rendületlenül, mint az olómkatona.
Naon-naon pénz szaga van, ismételten.Az nem zavar, ha valaki ügyes, csak az, ha valaki az önkéntes munkáért meg is aláz, meg le is tol.
A Cerberusnak 3 feje volt/van és egy farka. Itt meg 1(?) fej van és 3(?) farok. Vagy több??? :O :S
A'sszem egy felsőbb fejlettségi fokra lépek, begubozom, és Észlelőből, hip-hop, Felhasználó leszek.
Üdv, Berzenke

Névtelen írta...

Sévold irta

Mivel az volt a véleményem,hogy a régi társalgó jobb volt,kivágtak az időképről,mint a macskát sz...ni!
A szomoru az hogy a velem egyetértőket is,komoly régi észlelőket.10 perc alatt 5-öt.
Szerintem ez rekord!

Zak írta...

Csak így simán? Minden komment meg figyelmeztetés nélkül, csak huss és kész?

Névtelen írta...

Szia!
Evetke irta emilben hogy rosszul tudom mert vele együt 10 embert rugtak ki miután Én már nem voltam fenn.
Minden magyarázat nélkül.
Néhányan magyarázatot kértek,és állítólag Én káromkodtam,Zivipötty pedig feltörte a kötetlen kódját.
Mindkettő marhaság.
Balcsi,Zivi, és Evetke lobbiznak értünk a modiknál a visszakerülésért,de Én senkinek nem kívánok gazsulálni!

Üdv Sévold

Névtelen írta...

Szia Zak!
Bocsi de reggel egy telefon miatt nem tudtam befejezni a mondandóm!
Nos!!
Te vissza tudsz menni a fejlesztések fórumon.A kirugásommal egy időben Bociusz olyasmit irt rá,hogy ez az oldal időjelző és nem csevegő és ezentul ezt tartják szem előtt.
Egy dolgot felejtett el.Az időképet az tette azzá ami lett,hogy a fórum ( ne adj Isten a kőtetlen) csapattá kovácsolta!
Beszélgettünk,évődtünk vitáztunk,néha még gyereket is neveltünk!
Ugyanakkor:Mint irja:Szeretné ha az Utjelző hasonló csapat lenne.
Igy????
A Fórum eddig is lefelé szállt,de a néhány napja létező chet a bányász béka segge alá vitte a szinvonalat!
Igérem hogy a blogodon még sokszor találkozunk ha nem zavarlak!

Tisztelettel és szeretettel:

Sévold

Zak írta...

Sévold, dehogy zavarsz, ne viccelj; sőt megtisztelsz, ha olvasod a nyafit és itt írod le a véleményedet! Köszi & üdv: Zak

pati írta...

Szia Zak!
Az utóbbi időban rengeteget dolgozván csak ritkán mentem az Időképre, de amit ott láttam, az lehervasztott. Ezért fordultam a blogodhoz-jó érzékkel- és itt választ is találtam ki nem mondott kérdéseimre. Egyetértek veletek, jobbat remélek. Pussz. Pati

Névtelen írta...

Szia Zak, így későn is, de teljesen egyetértek a döntéseddel. Emlékszem, hogy anno milyen jó beszélgetőcsapat volt, de ezt már felbontották...
Páran szerveztünk egy helyi talit az időképen.. persze a fórumot erre bezárják.. és csak a "véletlenek műve", hogy a tali vége után 1-2 órával megnyílik a "társalgó". Nem véletlenül használok idézőjelet.. ez már nem társalgó!
Ha valaki kritizálja az oldalt, kidobják... persze mindenféle körettel..pl: Sévold: sokat beszélt, Zivi: belinkelte a régi kötetlent. Balcsi: magaviselet.., én: más honlapra való erőteljes buzdítás és a moderációs oldal feltörése vagy kísérlete ... a történtek: a nagy napon nem is voltam a chatben, nem tudom hogyan befolyásolhattam embereket..a mod feltörés: a helyi talinkon a kedvencekből megnyitottuk a régi linket, ami a modoldal volt...

Nem fogok bánkódni, merthogy kidobtak.. nem érdekel. Saját utamat járom mostmár...

Tisztelettel:
Hajdu Richárd
meteorologist-ricso / require