szombat, január 06, 2007

Megalight

Szerintem a modern autók direkt programozva vannak, hogy a 20 ezres szervizciklusuk után pusztuljon el az összes izzó. Elvitted kötelezô felülviszgálatra, olajcsere, szûrôcsere, mifene; aztán kicsivel késôbb gyorsan kiég az egyik tompított. Persze ki lehet cserélni otthon. Csak macerás. Gondolom, az emberek 80%-a (ha már új kocsit vesz) nem nyúl hozzá inkább, begurul a szervizbe és kicserélteti egyórányi munkadíjért.

Persze rögtön egy párat kell venni, mert féloldalas fénnyel nem szívesen járatnám...
Pontosan ugyanez történt a Stilonál is - kötelezô szerviz, aztán huszonvalahány ezer kilométrnél izzót cseréltem benne kínkeservesen, mert olyan elcseszett helyen volt annak is, hogy a kocsit felemelve, alulról lehetett volna normálisan, a kezedet nem leverve hozzáférni. A szerviznél így tesznek, felememelik az autót és pikk-pakk, csere. Emelô nincs, így a kezemet leverve, háromnegyed óra alatt meg is volt a csere. 3 hét után kiégett a másik is, azt már rutinból, negyedóra alatt cseréltem. A Colt most jár 23 ezer kilométernél, meg sem lepôdtem, amikor kiégett a jobb oldali tompított. Azon sem csodálkoztam, amikor a hozzá adott izzókészletben H4 izzót találtam a szükséges H7 helyett. Lehet, hogy Lancerbe való csomagot kaptam? :-) Vagy csak abszolut nem foglalkoznak a dologgal, izzókészlet benne legyen, lássa a rendôr, oszt' jónapot. Ugysincs az a marha, aki egy kiégett izzó miatt megáll az út szélen cserélgetni, majd vesz magának megfelelôt. Ilyent vett Zsuzsi, jól választott:



A Coltban sem egyszerû cserélni... Le kell pattinteni a motortérben egy szürke mûanyag bigyót a lámpatest hátuljáról, ami az izzót védi hátulról.


Aztán el kell fordítani a kerekeket úgy, hogy hozzáférj a sárvédô mûanyag doblemezéhez, amin van egy kis lepattintható ajtó. Ki lehet tapogatni, de azért könnyebb, ha látja az ember. Ehhez viszont szinte le kell feküdni a földre. :-) Nekem segítség volt, hogy a motortérbe szerelôlámpát raktam, annak a fénye átszûrôdik az illesztéseknél.



A használati utasítás szerint ugyan pont fordítva kell :-) vagyis a motortér felôl nem muszáj hozzanyúlni, elég a burkolólemezt leszedni és azon át lepattintható a belsô, szürke lapocska. A jobb oldalon macerásabb így, a szürkéhez jobban hozzáférni a motortér felôl. A bal oldalon tényleg érdemesebb az elejétôl kezdve alulról dolgozni. A jobboldali cseréje után látszik a különbség a gyári 55 Wattos H7 meg az új Megalight +50 között.



A következô kép a bal oldali izzók között különbséget mutatja. Szerintem elég látványos a differencia... kissé más beállításokkal fotóztam, mint az elôzô szóló fotót, azért a különbség. Színhômérsékletben is van valamennyi különbség, a gyári normál, kissé lágyabb,enyhén sárgás, alacsony színhômérsékletû fényt adott, az új meg hidegebb fehér, magas színhômérsékletût. Szerencsére nem kéket, az nem tetszett volna... Érdekes, hogy középen, a két fénycsóva között egyenletesebb az átmenet, és látványos, mennyivel több fény jut majd a bal oldalra, az úttest közeli részeire. Vagy pedig nem is így van, csak én ragtam be pontatlanul az izzókat és összevissza világítanak. :-) Ez az alsó kis kép konvertáláskor valamiért ilyen vacak színhibás lett. Kattints rá, úgy jó és akkor látszik az animáció is.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nos ilyen nehéz az autószerelő kenyere.A mai összezsúfolt autókban javítani művészet.Amikor kezet mosol és csíp a szappan akkor jösz rá hány helyen sérültél meg.Bármit veszel az autódhoz még ha szakemberrel is,soha nem lesz kompatibilis.
Ilyenkor kezdődik az autószerelés!
(Vagy a gányolás????")
Ezt csinálod 35-évig mint Én,sikerélmény nulla mert tudod hogy szemét munkát végeztél, csak összetákoltad az egésszet.
Azután megutálod a szakmád és soför leszel vagy rokkant.
"Ez ám a karrier".
Vagy a depresszio.
Ilyenkor jön az ha a jelenlétedben kimondják "autó"kardot rántasz.(Vagy fokost)
Jelenleg Én is kinlódok az autóval mert ugy vizsgáztatták hogy 20000 a forgalmiba rakva,és az autót oda sem vitték.Csütörtön viszem a kompútereshez mert ez a dög hamis hibajelzéseket küld,Pl.a légzsáknak.Még a végén menet közben a pofámba robbantja.

Névtelen írta...

ez az izzó tényleg ennyivel több fényt ad? Nem zavaró?
Az én Colt-omban azt hiszem most volt a negyedik izzócsere...
--
bcs

Zak írta...

komolyabb tapasztalataim egyelôre nincsenek, pláne, hogy inkább Zsuzsi használja akocsit. :) Amikor kipróbáltm, nekem jobb volt a réginél, pedig szerintem a colt tombítottja teljesen gyáriként is eléggé jó fényt ad. Nem is az erôssége, hanem a bevilágított terület nagysága, ami szembeszökô volt, illeve egyensen a kocsi elött egyenletesebbnek tûnt az úton a fénypárna.