Újra itt. Igazából nem nagyon akartam 2 postot 1 nap és főleg nem akartam Mitsus postot, végülis semmi közöm hozzá - csak kíváncsi vagyok rá, hogy mikor közlik le ugyanezt a hírt azok az autós portálok, akik ebből élnek. :-) (update - az index/totalcar 10:51-kor ébredt fel. De legalább lehozták hírként. :)
Lényeg az, hogy az új Outlander lesz az első SUV (állítólag), amelyikbe nagy terhelhetőségű, duplakuplungos váltót szerelnek, amit a Mitsunál SST-nek hívnak, és az EVO X-ben mutatkozott bééé. Előnyeit ismerjük (gyors váltás, auto és manuál üzemmód egyaránt, kis veszteség = alacsonyabb fogyi), úgyhogy azt nem ismertetném külön :-) Először a 2.2 literes PSA-dízelhez csatolják, az őszi Párizsi Motorshow lesz a hivatalos bemutató helyszíne. A Mitsu ígéretei szerint más modellek, dízelek és low-end kocsik is megkapják majd az SST-t. Nézzétek a képeket. Én speciel semmit nem látok rajtuk, de hátha másnak érdekes.
2 megjegyzés:
Ha figyelmesen nézed,felfedezed rajta a régi motorkerékpárok,többtárcsás kuplung rendszerét.
Vagy a repülőgépek soktárcsás fékrendszerét.
"Nincs új a nap alatt!"
Egy japán mérnöknek eszébe jutott egy 100-éves jól bevált találmány.
Most nézem, hogy végre jól van a szekvenciális váltás: a + jel, vagyis a magasabbra váltás lefele, a - jel, azaz a visszaáltás előre. Régebben pont ez volt a kifogásom, hogy a + volt felül.
Megjegyzés küldése